Edwin Goes to Argentina and Chille

Dag 1,2,3,4 & 5 Stedentrip Rome

Een hoofdstad vol cultuur

Mijn vakantie begint eerst met een stedentrip naar Rome.

Gevlogen wordt er vanafBrussel met Alitalia. Overnachten doen we in het Hotel Pace Helvezia. De keus hiervoor is vanwege de goede prijs en kwaliteit verhouding en de goede recencies via internet.

Rome een stad die tot de verbeelding spreekt, na het lezen van het Bernini Mysetrie van Dan Brown (schrijver van de Davinci Code) .Rome is een stad vol cultuur, zoals het monument Vittorio Emanuele, de markten van Trajanus en het joodse getto, de Spaanse trappen, Circus Maximus, het Colosseum, het Foro Romano en natuurlijk het Vaticaan. Rustpunten zijn een wandeling langs de Tiber en een bezoek aan het park Villa Borghese.

Geheel volgens plan kom ik op tijd aan op het vliegveld van Brussel. Na ongeveer een kwartier kan ik inchecken en wordt mijn koffer ingeleverd. De vlucht verloopt zonder problemen en ook op het vliegveld in Rome verloopt alles vlot.

Verder heb ik een 'ROMApass' genomen voor 23€ (gratis metro en bus voor 3 dagen en 2 bezienswaardigheden gratis en al de rest aan halve prijs).Neem zeker een gids voor het Vaticaan en Colosseum, het kost wat geld maar het is zeer intressant en je bespaart ook veel tijd, je moet niet aanschuiven en je komt op plaatsen waar je anders niet kan komen.

Rome bulkt van de monumenten uit alle tijdperken, maar kent ook dorpse straatjes met buurtrestaurantjes in wijken als Trastevere, Testaccio en San Lorenzo, schitterende vergezichten, uitgestrekte parken en in de nabijheid diverse attracties in de heuvels en bergen van Lazio. Plaatsen als Tivoli, Frascati en Subiaco zijn zowel voor de cultuur als de natuur zeker een dagtocht waard. En dan hebben we het nog niet over het heerlijke klimaat in lente en herfst, de luxe winkels en de uitstekende keuken in de talloze restaurants.
Rome is een wandelstad bij uitstek. Dwalend door de straten en stegen ontdek je altijd wel een verrassende bezienswaardigheid, of dat nu een kerk, een fontein of standbeeld is. Rome is een stad vol verrassingen!
Een bezoek aan de Vaticaanse Musea met de Sixtijnse kapel is een unieke ervaring, niet alleen vanwege de rijkdom van de kunstschatten die hier te bewonderen zijn, maar ook vanwege de gigantische bezoekersaantallen die dagelijks door het museum gejaagd worden. De rij bezoekers die langs de muren van Vaticaanstad voor de ingang staat te wachten, is meestal afschrikwekkend lang.

Zo heb ik het Bascilica Santa Maria Maggiore, het Colloseum, het Forum Romanum en het St.Pieterskerk gezien.

Ook ben ik naar het Trevi Fontein gelopen, waar zeegod Oceanus met twee paarden door een triomfboog komt aanstormen. Natuurlijk hebben we achterwaarts muntjes over onze schouders gegooid want we willen nog een keer terug komen. Daarna ben ik naar Piazza di Spagna gegaan waar de Spaanse Trappen zich bevinden. De Spaanse trappen zijn het populairste rococomonument van Rome.

In de 5 dagen dat ik in Rome ben geweest heb ik heel wat van de stad gezien.

Helaas het zit er al weer op, vandaag de 16 maart vlieg ik naar Buenos Aires (Argentinie) waar ik mijn reis voortzet.

Arrivederci Roma

Reacties

Reacties

Roland

Beste Edwin,

Goed te horen dat de reis voorspoedig verloopt. Ik zie wel dat vier dagen in Rome te kort zijn. Ik het verslag uitgeprint en in mijn kantoor gehangen. Ik zou zeggen geniet er van en tot de volgende keer.

Klaas B.

Hoi Edwin nu zit je dus inZuid Amerika. Ik zag al niets op deze site dus ik vroeg me al af of je gegaan was.
Dat je eerst naat Rome ging wist ik niet maar daar kom je tijd te kort, dus maar een keer 14 dagen heen gaan de volgende keer.
Veel plezier en ook goed weer net als hier gisteren en vandaag maar morgen is het weer over, dus geniet er van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!